Porsche a salvat masinile cu motoare termice
Mașinile cu motoare cu combustie internă sunt pe cale de dispariție. Oare chiar este așa? Ei bine, biroul de închirieri auto aeroport Cluj Napoca Alfa Rent a Car vă anunță că producătorul auto german Porsche lucrează la o tehnologie care poate salva atât motoarele pe benzină cât și cele diesel pentru totdeauna. Uniunea Europeană și Marea Britanie au decis interzicerea vânzării mașinilor cu motoare cu combustie internă începând cu anul 2035, dar această tehnologie nouă este atât de promițătoare încât politicienii responsabili cu reglementarea vânzărilor de mașini noi tocmai au făcut una dintre cele mai mari schimbări de politică din istoria automobilelor iar în acest articol vă vom spune motivul pentru care aceștia s-au răzgândit. Vă vom explica de ce această tehnologie de la Porsche este atât de importantă și cum veți putea continua să achiziționați mașini noi nouțe cu motoare puternice în anii 2030, 2040 și mai departe.
Simțim că guvernele din toată lumea au purtat un război împotriva motoarelor diesel și pe benzină, dar una este să ne oferă deduceri de taxe dacă cumpărăm o mașină cu emisii zero și alta este să ne interzică să le cumpărăm în totalitate. Aici nu este vorba doar de mașini exotice precum Lamborghini și Ferrari cu motoare imense cu aspirație naturală care dezvoltă peste 700 cai putere ci este vorba despre oricare mașină care este dotată cu un motor pe combustie internă, chiar și Daciile noastre autohtone sau hibridele Toyota Prius sunt în pericol. Motivul datează din anul 2017 când UE și UK au introdus planuri pentru interzicerea mașinilor cu motorizare diesel sau pe benzină după anul 2040. Ca și cum acest lucru nu a fost suficient de surprinzător, lucrurile sau înrăutățit pentru că UE și UK au decis să interzică cu 10 ani mai repede aceste mașini, în anul 2030. Constructorii de mașinii puteau să vândă în continuare mașini hibride de tipul plug-in pentru încă câțiva ani dar și aceste mașini urmau să fie interzise după anul 2035. Astfel singurele mașini care puteau fi cumpărate după acest an ar fi fost doar cele pe baterii sau cu celule de hidrogen ca Toyota Mirai despre care agenția Alfa de închirieri auto Cluj aeroport Avram Iancu a scris în acest articol (https://alfarentacar.ro/b-masinile-pe-hidrogen-cum-functioneaza-tehnologia). Canada și California au decis de asemenea să se alăture acestei politici de interzicere a mașinilor noi cu motoare pe combustie internă din anul 2035.
Totuși aceste reglementări au creat mai multe probleme. În primul rând majoritatea producătorilor de mașini nu au fost prea fericiți de aceste decizii deoarece oamenii care le conduc sunt conservatori cu câteva excepții precum Elon Musk care este directorul de la Tesla. Aceștia trebuie să fie selectivi în privința tipului de mașini pe care le construiesc și doresc să câștige la maximum din fiecare tehnologie venită din laboratoarele de cercetare și dezvoltare pentru a crește profiturile. Astfel nume mari precum Toyota au început să se îngrijoreze în ași pune toate ouăle într-un singur coș, acela al mașinilor electrice, mai ales în condițiile în care au cheltuit atât de mult cu dezvoltarea mașinilor cu motoare cu combustie internă și a sistemelor de transmisie hibride. În decembrie 2022 Akio Toyoda care este președintele Toyota a declarat că majoritatea constructorilor auto se îndoiesc că producerea exclusivă a mașinilor electrice este un lucru bun, iar acesta a mai declarat că politicienii trebuie să fie realiști în ceea ce privește acest țel de a interzice vânzarea mașinilor noi cu motoare termice după anul 2035. Ca să fim corecți, compania de închirieri auto aeroport Cluj Alfa Rent a Car trebuie să menționeze faptul că Toyota nu au fost niciodată lideri în ceea ce privește construcția de mașini electrice deoarece prima lor mașina electrică a fost lansată abia în anul 2022 sub forma SUV-ului bZ4X, aceștia au ajutat să facă hibridele cunoscute cu modelul Prius.
Toyota nu este singurul constructor de mașini care este îngrijorat de termenul limită din anul 2035. Producătorul bavarez BMW ia și el atitudine. BMW a pornit pe drumul mașinilor electrice cu zece ani în urmă cu modelul i3 iar acum are o mulțime de mașini electrice la vânzare precum noul i4 (G26), iX3 (G08), iX (i20), noul i7 (G70) și este pe cale să lanseze și noul i5 (G60) la toamnă. Președintele BMW Olivier Zipse a declarat recent că o lume doar cu mașini electrice funcționează numai dacă energia electrică este disponibilă în abundență, dacă există rețele de încărcare publice și private dezvoltate și acces la materiile prime. În schimb, realitatea ne dovedește că nu avem toate aceste lucruri în acest moment, astfel pe de o parte avem guvernele care doresc să reducă emisiile de dioxid de carbon provenite de la mașinile personale iar pe de altă parte avem cele mai mari companii auto din lume care spun că interzicerea motoarelor cu combustie internă nu este soluția. Până luna aceasta se părea că se aflau într-un impas dar biroul Alfa Rent a Car Airport Cluj Napoca vă anunță că guvernanții UE vor permite producătorilor auto să vândă mașini cu motoare termice și după anul 2035 cu o singură condiție, acestea trebuie să funcționeze pe combustibili sintetici.
Așadar ce sunt combustibilii sintetici, și ce legătură au aceștia cu Porsche? Ei bine, benzina și motorină sunt obținute din petrol care este forat din pământ și care este un material organic care a fost compresat timp de milioane de ani. Acesta este motivul pentru care benzina și motorina sunt denumite combustibili fosili. Combustibilii sintetici sunt creați în totalitate de către oameni și nu trebuie construite sonde de foraj sau platforme petroliere marine pentru al scoate din pământ. Combustibilii sintetici au fost inventați cu o sută de ani în urmă iar de atunci această tehnologie a fost îmbunătățită și dezvoltată de diverse companii, printre care se numără și Porsche. Rezultatul muncii acestor companii se numește e-combustibili sau eFuels. Partea bună al acestor combustibili sintetici este că pot transforma orice mașină cu motor termic într-un vehicul cu amprentă de carbon neutră.
Cum sunt obținuți acești e-combustibili? Procesul Porsche de producție a benzinei sintetice, numit și eFuel, se bazează pe utilizarea energiei regenerabile, cum ar fi energia eoliană, solară sau hidroelectrică, pentru a produce hidrogen prin electroliza apei. Hidrogenul este apoi combinat cu dioxidul de carbon (CO2) prelevat din aer, folosind o serie de reacții chimice, pentru a produce un amestec de hidrocarburi lichide, inclusiv benzina sintetică. Compania Alfa Rent a Car Cluj Napoca Airport Avram Iancu mai menționează faptul că această benzină sintetică poate fi arsă în motoarele cu combustie internă fără nici un fel de modificări. Porsche testează acest combustibil sintetic pe propriile sale mașini și lucrează în parteneriat cu Exxon Mobil pentru a produce combustibili sintetici de curse pentru mașinile de curse 911 GT3 din Super Cupa Mobil 1.
Porsche intenționează să producă benzina sintetică la o nouă instalație de producție din Chile, care este operațională din anul 2022. Această instalație ar urma să producă benzina sintetică din dioxid de carbon (CO2) și hidrogen, utilizând energie regenerabilă. Porsche susține că benzina sintetică produsă prin acest proces are o amprentă de carbon zero, deoarece emisiile de dioxid de carbon produse în timpul utilizării sunt compensate prin absorbția dioxidului de carbon din aer în timpul producției. Scopul producției de benzina sintetică de către Porsche este de a reduce emisiile de dioxid de carbon și de a oferi o alternativă durabilă la combustibilii fosili, pentru automobilele cu motoare cu ardere internă existente, care ar putea fi alimentate cu benzina sintetică fără a necesita modificări semnificative.
Cum rămâne cu mașinile cu motoare diesel? Prin procesul de producție al benzinei sintetice dezvoltat de Porsche, numit și eFuel, se poate produce și motorină sintetică, deoarece procesul este capabil să producă o gamă largă de hidrocarburi lichide, inclusiv diesel sintetic. Procesul de producție al eFuel Porsche implică producerea hidrogenului prin electroliza apei, utilizând surse de energie regenerabilă, precum energia solară sau energia eoliană. Hidrogenul este apoi combinat cu dioxidul de carbon (CO2) capturat din aer, utilizând un proces chimic numit sinteză Fischer-Tropsch, pentru a produce o gamă de hidrocarburi lichide, inclusiv benzina și motorina sintetică. Producția de motorină sintetică ar putea oferi o alternativă durabilă și ecologică la dieselul tradițional, deoarece poate reduce emisiile de dioxid de carbon. În plus, motorina sintetică poate fi utilizată în vehiculele diesel existente, fără a fi necesare modificări semnificative ale motorului, ceea ce poate face mai ușor tranziția la utilizarea de combustibili regenerabili pentru transport.
Deocamdată combustibilii sintetici eFuels sunt departe de adopția la scară mare. În acest moment nu pot fi cumpărați de la nici o pompă de alimentare iar fabricile care produc acești e-combustibili sunt încă în faza experimentală. De exemplu, biroul de închirieri mașini Cluj Napoca Alfa Rent a Car vă arată că Porsche a investit aproximativ 100 de milioane de euro într-o fabrică de combustibili sintetici din Chile în care se produc în acest moment 130 de mii de litri de e-combustibil pe an folosiți doar pentru alimentarea mașinilor de curse Porsche 911 GT3 din Super Cupa Mobil 1. Porsche spune că va crește producție la 55 de milioane de litri pe an până în anul 2026 iar după aceea plănuiește să o crească de 10 ori mai mult până în anul 2028. Pare mult dar realitatea ne contrazice pentru că doar USA consumă peste 500 de miliarde de litri de combustibili pe an ceea ce înseamnă peste 1.3 miliarde pe zi. Practic vor fi necesare aproape 10 mii de fabrici ca cea din Chile, când lucrează la capacitate maximă în anul 2028, doar pentru a satisface necesarul de combustibil de pe piața americană.
Ar mai fi o problemă, combustibilii sintetici sunt neutri din punct de vedere al dioxidului de carbon doar dacă electricitatea utilizată pentru obținerea lor provine de la surse de energie regenerabile cu zero emisii. Acesta este motivul pentru care Porsche a ales țara Chile pentru construcția fabricii, a ales o zonă în care vântul suflă 270 de zile pe an și este suficient de puternic pentru a învârti turbinele eoliene care produc electricitatea pe care fabrica o utilizează pentru a obține hidrogenul din apă și să-l combine cu dioxidul de carbon capturat din atmosferă. Bineînțeles că se pot folosi și alte surse de energie pentru obținerea de eFuels precum energia hidroelectrică de la baraje sau energia soarelui de la panourile solare. Aceasta din urmă poate fi foarte atrăgătoare pentru marii producători de petrol ca Emiratele Arabe Unite și Arabia Saudită atunci când va scade cererea pentru combustibilii fosili. Arabia Saudită se bucură de 340 de ore însorite în timpul lunilor de vară în timp ce Europa are parte doar de 220 de ore.
Nimic nu se schimbă peste noapte iar mașinile electrice nu vor dispărea de asemenea. Aceste noi reglementări ale UE vor duce la intensificarea producție de e-combustibili în următorii ani iar acest lucru înseamnă că unele dintre mașinile emblematice de astăzi și unii producătorii auto nu vor dispărea de pe piață dacă nu își vor permite să-și treacă întreagă producție la mașinile electrice până în anul 2035. Aceste schimbări lasă ușa deschisă pentru acei oameni pentru care slujbele sau stilul de viață nu sunt compatibile cu mașinile electrice. De acum înainte se va vorbi doar despre mașini electrice și e-combustibili.
Pentru rezervări NON-STOP la Alfa Rent a Car vă rugăm să ne contactați:
0748.166.966
contact@alfarentacar.ro