Anul 2025 a adus o reconfigurare interesantă a preferințelor auto pe continentul european. În timp ce tranziția către vehicule hibride și electrice prinde viteză, clasamentele de vânzări reflectă o luptă strânsă între tradiție și noile tendințe de mobilitate. Potrivit celor mai recente date ale Asociației Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA), piața europeană dă semne de reziliență, cu o creștere ușoară a înmatriculărilor totale.
Grupul Volkswagen continuă să fie liderul incontestabil al Europei. Cu peste 1,32 milioane de unități înmatriculate în primele 11 luni, marca germană a reușit o creștere de 5,5% față de anul trecut. Succesul lor se datorează în special diversificării portofoliului, unde modelele ID (electrice) încep să recupereze teren, alături de clasicele Golf și Tiguan.
| Loc | Marcă | Unități înmatriculate | Evoluție față de 2024 |
| 1 | Volkswagen | 1.328.916 | +5,5% |
| 2 | Toyota | 780.495 | -7,4% |
| 3 | Skoda | 770.506 | +9,9% |
| 4 | BMW | 728.598 | +3,0% |
| 5 | Renault | 674.562 | +7,6% |
| 6 | Mercedes-Benz | 614.744 | -0,7% |
| 7 | Audi | 600.089 | -2,1% |
| 8 | Peugeot | 596.706 | +0,1% |
| 9 | Dacia | 547.673 | +4,9% |
| 10 | Hyundai | 484.327 | -1,1% |
Pe podium regăsim surprize și confirmări:
Dacia ocupă o poziție onorabilă la nivel european, situându-se pe locul 9, cu aproape 550.000 de unități, reușind să devanseze mărci cu bugete uriașe, precum Hyundai.
În plan local, piața din România urmează o traiectorie ușor diferită. Deși înmatriculările de mașini noi au cunoscut o scădere ușoară la nivel cumulat pe 11 luni (-1,3% față de 2024), luna noiembrie a fost una „explozivă”, cu o creștere de peste 35%, semn că programele de stimulare și ofertele de final de an au funcționat.
Top 10 mărci noi în România (Ianuarie – Noiembrie 2025)
Potrivit datelor ACAROM, clasamentul rămâne dominat autoritar de brandul autohton, însă lupta pentru restul locurilor este acerbă:
| Loc | Marcă | Unități înmatriculate |
| 1 | Dacia | 38.942 |
| 2 | Toyota | 14.169 |
| 3 | Skoda | 10.151 |
| 4 | Renault | 8.844 |
| 5 | Volkswagen | 8.719 |
| 6 | Hyundai | 8.230 |
| 7 | Ford | 6.512 |
| 8 | Mercedes-Benz | 5.083 |
| 9 | BMW | 4.939 |
| 10 | Suzuki | 3.654 |
Un aspect remarcabil în România este apetitul pentru mașini verzi. Hibridele au devenit preferatele românilor, reprezentând aproape jumătate din piața de mașini noi, în timp ce motoarele pe benzină și motorină au pierdut aproximativ 30% din volumul lor față de anul anterior.
De asemenea, modelul Dacia Bigster, lansat recent, a făcut senzație în ultimele luni ale anului. În noiembrie, acesta a urcat până pe locul 4 în topul celor mai vândute modele, demonstrând că românii sunt pregătiți să investească și în segmente superioare sub sigla de la Mioveni.
Anul 2025 se încheie cu o piață auto europeană stabilă, dar sub presiunea schimbării. În timp ce Volkswagen domină masa mare a Europei, în România, Dacia rămâne rege, dar cu o presiune tot mai mare din partea Toyota și a mărcilor asiatice care pariază totul pe hibridizare.