Noul Renault Trafic E-Tech, dezvăluit oficial pe 18 noiembrie 2025, marchează un salt uriaș în segmentul vehiculelor comerciale ușoare (LCV), propunând o primă generație integral electrică, cu performanțe care depășesc standardele actuale. Cu o autonomie extinsă de până la 450 de kilometri și o tehnologie de încărcare ultra-rapidă de 800 de volți, modelul este proiectat să devină un etalon de eficiență pentru profesioniști. Așadar, ce aduce nou Trafic E-Tech și când îl putem aștepta pe piața din România?

Inima noului Trafic E-Tech este propulsorul său electric și arhitectura avansată. Spre deosebire de generația electrică precedentă, noul model, dezvoltat sub divizia Ampere a Grupului Renault, vine echipat cu o arhitectură de 800 de volți. Această inovație, regăsită de obicei pe vehicule electrice premium, permite timpi de inactivitate minimi: o încărcare rapidă de la 15% la 80% durează doar 20 de minute, un avantaj crucial pentru transportul de marfă.
Modelul va fi oferit în două versiuni de baterii:
Indiferent de bateria aleasă, motorul electric dezvoltă o putere de 204 cai putere și un cuplu de 345 Nm, oferind performanțe dinamice superioare. În plus, Trafic E-Tech vine dotat cu tehnologiile V2L (Vehicle to Load) și V2G (Vehicle to Grid), transformând utilitara într-o sursă mobilă de energie pentru alimentarea sculelor, echipamentelor sau chiar a rețelei electrice a locuinței. Capacitatea de remorcare este de asemenea impresionantă, ajungând până la 2 tone, cu o sarcină utilă maximă de 1,25 tone.

Noul design al caroseriei este marcat de un aerodinamism accentuat, optimizat pentru eficiența electrică. Partea frontală integrează semnături luminoase LED moderne, sigla Renault iluminată și farurile principale montate jos, în bara de protecție. În spate, stopurile subțiri, sculptate cu ajutorul imprimării 3D, subliniază aspectul simplificat și futurist.
Trafic E-Tech este disponibil în două variante de caroserie, L1 și L2, cu o înălțime de 1.90 metri:
La interior, cabina este complet digitalizată și re-imaginată pentru profesionaliști. Tabloul de bord digital de 10 inch este completat de un ecran central de 12 inch care găzduiește noul sistem multimedia OpenR Evo. Acesta rulează pe sistemul de operare CAR OS, bazat pe Android, integrând servicii Google pentru o navigare și o conectivitate de top. Spațiile de depozitare sunt omniprezente, de la suporturi de pahare și documente sub ecranul central, până la zone adânci pe planșa de bord și în panourile portierelor.

Deși versiunea de serie a fost prezentată la nivel mondial în noiembrie 2025, producția noului Renault Trafic E-Tech va demara abia spre sfârșitul anului 2026 la uzina din Sandouville, Franța.
Lansarea pe piața din România se va alinia calendarului european de producție. Având în vedere startul producției la finalul anului 2026, primele exemplare și implicit lansarea oficială în țară sunt așteptate să aibă loc în cursul anului 2027.

În prezent, prețurile pentru versiunea electrică anterioară a lui Trafic E-Tech (cu autonomie de 294 km, putere de 122 CP) se situează în jurul valorii de 38.000 – 40.000 € (preț promoțional, fără TVA, sau după aplicarea programelor guvernamentale).
Datorită saltului tehnologic major (autonomia crescută la 450 km, motorul de 204 CP și arhitectura de 800V), ne putem aștepta ca noua generație să aibă un preț de listă considerabil mai mare.
Prețul estimativ de pornire pentru noul Renault Trafic E-Tech (versiunea cu autonomie extinsă, 450 km) va fi de aproximativ 50.000 - 55.000 € (preț net, înainte de subvențiile de stat, valabil la momentul lansării în 2027).
Odată ce modelul va fi disponibil în România, prețul final pentru clienți va beneficia de subvențiile oferite prin programe precum Rabla Plus, făcând achiziția mult mai accesibilă pentru flotele și companiile care doresc să treacă la mobilitatea electrică.