Puma Gen-E, crossover-ul electric „Made in Romania”, primește îmbunătățiri esențiale care îl poziționează mai agresiv pe piața europeană. Constructorul american crește autonomia și aduce sistemul de conducere asistată de ultimă generație, BlueCruise.
Ford a anunțat noutăți majore pentru Puma Gen-E, modelul său electric de succes, produs integral la uzina Ford Otosan din Craiova. Începând cu primăvara anului 2026, clienții vor beneficia de o autonomie extinsă și de mult-așteptatul sistem de rulare fără mâini pe autostradă, BlueCruise. Aceste actualizări subliniază angajamentul Ford față de electrificare și ridică standardele pentru segmentul crossoverelor de oraș.
Una dintre cele mai importante vești pentru viitorii proprietari este optimizarea autonomiei. Versiunea actuală a modelului Puma Gen-E, echipată cu o baterie utilizabilă de aproximativ 43 kWh, oferă o autonomie WLTP combinată de 376 de kilometri.
Datorită unei noi construcții și optimizări software a pachetului de baterii (fără a crește neapărat capacitatea nominală), Ford promite că modelul actualizat va depăși pragul psihologic de 400 de kilometri în regim WLTP mixt. Mai mult, în ciclul urban, unde mașinile electrice excelează, autonomia va atinge impresionanta valoare de 550 de kilometri.
Această creștere a eficienței consolidează competitivitatea modelului Puma Gen-E, care oricum se remarca prin performanțe decente (0-100 km/h în 8.0 secunde și încărcare rapidă DC la 100 kW, 10-80% în circa 23 de minute), și oferă un argument suplimentar clienților care își doresc un vehicul electric versatil atât pentru oraș, cât și pentru incursiuni extraurbane.
Cea de-a doua mare noutate este introducerea sistemului avansat de asistență pentru șofer (ADAS) BlueCruise. Prezentat pentru prima dată pe Mustang Mach-E în Europa, acest sistem semiautonom (Nivel 2/3) se extinde acum pe Puma Gen-E (alături de Kuga și Ranger PHEV) din primăvara lui 2026.
Ce face BlueCruise? Sistemul permite șoferilor să își ia mâinile de pe volan pe porțiuni de autostradă pre-cartografiate, denumite de Ford „Zone Albastre”. Acesta gestionează automat accelerația, frânarea și direcția, menținând vehiculul centrat pe bandă.
Rețeaua europeană de drumuri compatibile a fost extinsă și totalizează în prezent aproximativ 135.000 de kilometri în 16 țări, ceea ce face ca drumurile lungi să fie semnificativ mai relaxante. Este important de menționat că, deși permite hands-off, BlueCruise necesită în continuare ca șoferul să își mențină ochii pe drum (eyes-on), fiind monitorizat de camere interioare, pentru a interveni în caz de necesitate.
Deși Puma Gen-E este un motiv de mândrie pentru industria auto românească, fiind primul model Ford electric asamblat în țară, sistemul BlueCruise nu va putea fi utilizat la potențial maxim pe teritoriul României la momentul lansării.
Din cauza limitărilor legislative actuale privind conducerea autonomă, funcția de rulare fără mâini (hands-off) nu este încă permisă pe drumurile naționale. Cu toate acestea, Ford a confirmat că sistemul poate fi activat de către șoferii români pentru a fi folosit legal în țările din Europa unde legislația permite acest lucru.
Disponibilitatea BlueCruise, care va veni ca parte a pachetului opțional de asistență pentru șofer, semnalează faptul că tehnologia de vârf nu mai este rezervată doar modelelor premium sau celor din clasa mare, devenind accesibilă și în segmentul B-crossover, contribuind la o concurență acerbă cu rivali precum Peugeot e-2008 sau Volkswagen ID.3.
Noile îmbunătățiri aduse modelului Puma Gen-E, în special autonomia crescută și integrarea BlueCruise, îl transformă într-un competitor și mai redutabil pe piața vehiculelor electrice, pregătindu-l pentru un succes continuu în Europa, cu rădăcinile bine înfipte la Craiova.