Peisajul auto european și global este în continuă schimbare, iar adoptarea vehiculelor electrice (EV) nu a atins ritmul excepțional pe care mulți constructori l-au anticipat. Ca răspuns la această realitate și la vânzările sub așteptări ale modelelor pur electrice, Volkswagen își revizuiește strategic planul de electrificare, orientându-se către o soluție care combină avantajele propulsiei electrice cu eliminarea "anxietății de autonomie": motoarele termice pe post de range extender.
Noul plan de investiții și electrificare al gigantului de la Wolfsburg, care acoperă următorii 5 ani, pare să includă o abordare mai pragmatică și mai flexibilă, adaptată la cerințele piețelor și la infrastructura de încărcare încă în dezvoltare.
Conceptul de vehicul electric cu autonomie extinsă (Extended-Range Electric Vehicle - EREV) nu este nou (a fost utilizat, de exemplu, de BMW i3 sau Chevrolet Volt/Opel Ampera), dar revine în forță, inspirat și de succesul său pe piața chineză.
Avantajele Cheie:
Volkswagen nu se concentrează doar pe piața europeană. Soluția EREV este deja integrată în strategia pentru două piețe extrem de importante:
China: Modelele electrice cu range extender sunt extrem de populare în China. Volkswagen a prezentat deja concepte, cum ar fi SUV-ul cu șapte locuri ID. Era, dezvoltat cu partenerul SAIC, care promite o autonomie combinată de peste 1.000 de kilometri (aproximativ 300 km în mod pur electric).
SUA – Marca Scout: Cel mai clar semn al acestei schimbări de strategie este relansarea mărcii americane Scout, specializată în SUV-uri și pick-up-uri robuste.
Noua marcă Scout Motors, parte a Grupului Volkswagen, va lansa primele sale modele de serie, Traveler SUV și Terra Pick-Up, în 2027. Deși inițial au fost proiectate ca vehicule pur electrice, cele două vor fi disponibile și în versiuni cu range extender.
Un oficial al mărcii a confirmat că Volkswagen "monitorizează evoluțiile pieței și a rezervat conceptul cu range extender pentru viitoarea sa platformă electrică".
Faptul că platforma SSP (concepută pentru noua generație de vehicule electrice, inclusiv viitorul Golf electric) este capabilă să integreze un motor cu ardere internă (care funcționează strict ca generator) subliniază flexibilitatea sporită pe care o caută Volkswagen.
Această adaptare rapidă arată că, deși angajamentul pe termen lung rămâne electrificarea, constructorul german este dispus să ofere soluții de tranziție care să adreseze principalele temeri ale consumatorilor (autonomia și timpul de încărcare), asigurând o migrare mai lină către mobilitatea electrică.