+4.0748.166.966

Acestea sunt cele mai neplacute trenduri din industria auto

2023-02-02 11:33:14 Autor: Alfa Rent a Car
Acestea sunt cele mai neplacute trenduri din industria auto

Trendurile se schimbă mereu, fie că este vorba de modă, finanțe, jocuri video, filme, dans, lumea mașinilor nu este diferită iar producătorilor auto le place să facă experimente. Unele din aceste capricii ies bine iar altele foarte prost, astfel biroul de închirieri auto aeroport Cluj Alfa Rent a Car și-a propus să vă prezinte cele mai enervante trenduri noi pe care constructorii auto le experimentează pe mașinile moderne.

Vom începe cu trendul pe care îl detestăm cel mai mult iar acesta este bineînțeles oferit de gurile sau ornamentele de eșapament false. Oare care este motivul? Fie mașina are eșapament fie nu are. Poate am înțelege acest trend la mașinile din clasa economic foarte mici care încearcă să arate mai sportive dar când aceste falsuri sunt prezente pe o mașină performantă unde chiar nu există nici un motiv pentru a avea guri de eșapament false, nu putem să fim înțelegători. Cel mai mare delincvent al gurilor de eșapament false este după părerea noastră noul Audi S6 cu motor diesel la care eșapamentul fals arată ca niște cești de cafea care au fost placate cu crom și lipite sub bara de protecție din spate. Acest trend este de neiertat și cu cât se termină mai repede cu atât va fi mai bine, cel puțin nu le vom avea pe mașinile electrice, sperăm.

Următorul trend nefericit din industria auto ține de ecranele tactile pe care cu toții le folosim pe telefoanele noastre și sunt foarte utile și la mașini. Singura problemă pe care le avem cu ele este atunci când unii producători de mașini decid să mute toate comenzile care țin de climă, încălzire și ventilație în scaune pe ecranul tactil. Aceste comenzi ajung să distragă atenția șoferului atunci când dorește să schimbe temperatura, viteza ventilatorului sau locația în care să ventileze (la picioare, pe parbriz, spre pasageri, în circuit închis). Este foarte dificilă acționarea acestor comenzi prin ecranul tactil în timpul condusului și astfel unii șoferi trebuie să aștepte să ajungă la o intersecție ca să poate să le utilizeze. De ce nu folosesc butoane fizice pentru aceste comenzi, sunt foarte ușor de utilizat? Constructorii auto trebuie să păstreze comenzile de climă separat de ecranul tactil de infotainment.

Unele mașini sună puțin plictisitor, ține doar de natura motorului cu care sunt dotate acestea. Din nefericire anumiți producători auto încearcă să ascundă acest lucru prin redarea de sunete de eșapament false prin difuzoarele mașinii. Câteodată funcționează și poate să facă ca un motor diesel să sune în cabină ca unul performant pe benzină în timp ce în exterior se aude doar zornăitul pe care îl face motorul diesel, campion la acest trend fiind BMW. Ceea ce este cel mai deranjant este când unii producători auto încearcă mai apoi să ascundă zornăitul exterior al unui motor diesel iar Skoda a făcut acest lucru cu modelul său Kodiaq vRS care chiar are montat un difuzor exterior care redă sunetele unui motor V8 pe benzină din spatele mașinii.

Grilele radiator sunt un trend pentru care constructorii auto par să fi înnebunit concurând între ei pentru a vedea cât de mari le pot face pe mașinile lor. În fruntea acestui trend se află bineînțeles constructorul german BMW care a montat grile radiator masive nu doar pe modelele cu combustie internă dar chiar și pe cele electrice ca de exemplu seria i4 care nu are nevoie de așa ceva. BMW nu este singurul constructor auto implicat în această „cursă” a grilelor radiator, Audi a dotat modelul său electric e-tron SUV cu o grilă radiator care este chiar mai mare decât la modelul Q5 care are nevoie de aceasta pentru că are motorizare cu combustie internă. Mercedes nu se lasă mai prejos și a montat o grilă mare pe SUV-ul electric EQC. Oare de ce? Tesla nu are grile radiator false dar dacă este să fim corecți, modele lor arată din față un pic ca un pește, poate acesta este motivul pentru care designerii desenează aceste grile radiator imense pe mașinile electrice.

Unele mașini au denumiri foarte reușite și inspirate ca de exemplu Ford Mustang, Rolls-Royce Phantom și chiar și a noastră Dacia Duster. Altor constructori auto le plăcea să păstreze lucrurile simple și să folosească numere și litere care să indice modelul mașinii și cilindreea motorului acesteia și astfel totul era ușor de urmărit. De exemplu un BMW 330i avea un motor pe benzină de 3 litri, simplu, dar astăzi modelul 330i are un motor turbo pe benzină de doar 2 litri. Modelele de la Audi obișnuiau să aibă trecută capacitatea reală a motorului pe spatele mașinii dar acum le-au dat niște numere aleatorii. De exemplu modelul A4 35 TFSI are un motor turbo de 2 litri. Apoi mai este și celălalt constructor german Mercedes care induce confuzie în denumirea modelelor sale, de exemplu modelele CLA 180 sau GLA 180 care nu au motoare de 1.8 litri ci doar de 1.3 litri cu 136 cai putere.

Dacă gurile de eșapament false nu sunt destul de deranjante atunci agenția de închirieri mașini Afla Rent a Car airport Cluj Napoca vă mai prezintă și alte elemente de design pe care constructorii auto le falsifică pe mașinile din ziua de astăzi. Este vorba de găurile de admisie și ventilație false montate doar ca decor. Producătorii auto le montează pe modelelor lor pentru a le face să arate mai sportive sau pentru a face designul mai interesant dar cu toate acestea nouă nu ne place mai ales cele de pe modelul Honda Civic Type R. Apoi este modelul Audi Q8 unde le-au montat pe bara din spate deasupra gurilor de eșapament care sunt și acelea pe jumătate false. Toyota Supra este un model sport dar care are multe elemente de ventilație false și se vede clar că sunt doar niște bucăți de plastic.

Unde au dispărut roțile de rezervă? Cu toate că majoritatea mașinilor noi au un compartiment sub podeaua portbagajului pentru o roată de rezervă, ei bine, nu mai primim una, ci în locul ei vom găsi o soluție anti-pană și un compresor de aer. Motivele pentru care constructorii auto au renunțat la roata de rezervă ar fi creșterea prețului mașinii care este transmis mai departe la client și creșterea greutății mașinii care ar duce la creșterea consumului de carburanți și prin urmare la creșterea emisiilor poluante. Aceste emisii sunt nesemnificative la nivel individual dar când este vorba de toate mașinile vândute de producătorii auto aceste emisii se adună și poate face diferența între respectarea unor obiective de emisii sau nerespectarea lor care pot conduce la amenzi. Acestea ar fi motivele pentru care nu mai primim roata de rezervă.

Următorul trend despre care o să vorbim este unul care credem că este pe cale să înceapă și acesta este reprezentat de iluminarea grilei radiator. Astfel producătorul german BMW oferă opțional o grilă radiator iluminată pe modelele X6 G06 și seria 7 G70 de parcă aceste mașini nu ar avea deja un aspect suficient de țipător. Ne putem imagina că dacă unii clienți vor cumpăra această opțiune și o vor etala pe drumurile publice atunci constructorii auto Audi și Mercedes o vor copia cu siguranță și ne vom trezi că toate mașinile vor avea o grilă iluminată similar cu șoferii de tir care montează leduri suplimentare pe partea din față a camioanelor, este pur și simplu de prost gust.

Cutiile de viteze cu foarte multe trepte este un alt trend deranjant pe care îl impun producătorii auto cu noile modele. Un număr mare de trepte de viteze (angrenaje din cutia de viteze) îi permit motorului să funcționeze la turațiile cele mai potrivite iar acest lucru este pozitiv pentru economia de combustibil și performanță dar câteodată numărul acestora este prea mare. Din punctul de vedere al biroului de închirieri auto aeroport Cluj Napoca Alfa Rent a Car, șase sau șapte rapoarte sunt mai mult decât suficiente dar unele mașini au opt, nouă sau chiar 10 trepte de viteze în transmisiile lor. Din această cauză sisteme lor automate, ca de exemplu mecatronica, nu pot decide în care treaptă să schimbe. De asemenea un număr mai mare de angrenaje va ridica greutatea mașinii care se traduce prin creșterea consumului de carburanți și prin urmare scăderea autonomiei. În plus cu un număr mai mare de componente sunt șanse mai mari de defecte și prin urmare fiabilitatea este mai mică în timp.

Majoritatea mașinilor moderne au diferite moduri de șofat ca de exemplu confort, normal, dinamic, sport iar acestea pot fi accesate prin apăsarea unui buton și vor face lucruri ca întărirea suspensiei adaptive, modificarea direcției în sensul că îi adaugă greutate, schimbă treptele de viteze mai târziu sau mai repede dar unele mașini au moduri de șofat care sunt complet inutile de la bun început. De exemplu Hyundai Ioniq Hybrid are un mode sport, Alfa Romeo are ceva ce se numește „all weather mode” iar cel mai mare delincvent este BMW. În această listă avem multe modele BMW, se pare că le plac capriciile pe care le oferă mașinilor lor care au ceva ce se numește „Eco Pro Mode” care practic fac ca mașina să se comporte de parcă a pierdut jumătate din cilindrii motorului. Modelul sport BMW M8 cu motor V8 are un mod eco pro, oare este un șofer care își va seta mașina pe acest mod? Mai degrabă îți cumperi un BMW i3.
 


 
Pentru rezervări NON-STOP la Alfa Rent a Car vă rugăm să ne contactați:

0748.166.966
contact@alfarentacar.ro